Kozarčeva 22, 10000 Zagreb, Hrvatska/Croatia   |   e-mail: hps@hps.hr   |   tel: 01/4823-624, tel/fax: 01/4824-142

Zir – vrh

KT HPO 14.5., 850 m

Zir je osamljeno brdo sa stjenovitim vrhom u sredini Ličkog polja. Gledan s autoceste Zagreb – Split, željezničke pruge ili s Ličkog polja, djeluje vrlo zanimljivo jer se čini da je nekim čudom to brdo izraslo usred ravnice. Podnožjem Zira prolazi autocesta Zagreb – Split, a odmorište koje se nalazi u njegovu podnožju nosi ime Zir.

INFO

Vidik Zahvaljujući osamljenom položaju, s vrha se pruža jedan od najimpresivnijih vidika na Velebit u gotovo cijeloj njegovoj dužini
Koordinate N 44° 25' 48.7'' E 15° 36' 51.5''
Žig Metalni žig je uzidan u vršnu stijenu
Prilaz Trkulje – Zir 1.30 h
Jedini markirani pristup na Zir počinje na cesti pokraj zaselka Trkulje. S izlaza Gornja Ploča treba nastaviti 1 km do prvog silaska s te (brze) ceste i skrenuti desno. Oko 100 metara nakon skretanja s brze ceste treba ponovno skrenuti desno na makadamski put (postoji putokaz Zir) koji u vodi u smjeru Zira i dolazi na križanje gdje se odvaja seoski put prema Trkuljama. Automobil treba ostaviti u blizini prolaza ispod autoceste, na mjestu gdje se odvaja seoski put prema Trkuljama. Odatle treba poći sporednim seoskim putom prema zaselku Trkulje istočnim pobočjem Zira i dalje kroz šumu u zapadnom smjeru. Markacija 10' iza kuća ostavlja širi put i nastavlja blagim usponom preko livada i kroz šumarak do golemog špiljskog otvora uz stazu. Lijevo od špilje kroz šumu se stiže do hrpta i otvorenijeg terena s lijepim vidicima. Hrptom se markacija uspinje do prijevoja pod samom glavom, a zatim strmim usponom do vrha, potkraj kroz stijenu.
Zemljovid Zir nije obuhvaćen nijednim planinarskim zemljovidom
KT drugih obilaznica Lički gorski biseri

Google Search

hps.hr web

Web kamera Zavižan
Web kamera Platak

Copyright 2017 © Hrvatski planinarski savez   |   Hosting i održavanje: Auris d.o.o.